T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / GÜLNAR - Gülnar Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

ÖĞRENCİLERİN DEVAMSIZLIK SORUNLARINA YÖNELİK BİR ÖĞRENCİ TAKİP VE AİLE BİLGİLENDİRME SİSTEMİ

 

 

 

      İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Fazilet DURMUŞ, İl Milli Eğitim Müdüryardımcımız Sayın Fatih BURĞUT  ve İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın hüseyin KADİM okulumuz ziyaret ederek 1.5 yıldır uygulanan öğrencilerimizin devamsızlık takibi ile ilgili yazılım ve ekipmanları konusunda bilgi aldılar.Okulumuzda devamsızlık sorununu azaltmak, okul-veli işbirliğini arttırmak için kullanılan bu sistem tamamen özgün bir sistem olup okul müdürü Erkan DÖLEK tarafından geliştirilmiştir.Gelişitirilen bu sistemin amacı,hedefi ve faydaları şu şeklidedir;

     Okula devam zorunludur. Veliler ve okul yönetimi, öğrencilerinin okula devamını sağlamakla yükümlüdür. Milli Eğitim Temel Kanunu 26 ncı maddesi gereğince okul yöneticileri, milli eğitim müdürleri ve mahalli mülki idare amirleri öğrencilerin okula kayıt ve devamıyla ilgili gerekli tedbirleri alırlar. (Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumaları Yönetmeliği-Madde-36(1)). Eğitimin her kademesinde devamsızlık sorunu öğrencilerin başarısını etkilemektedir. (Yıldız, 2011;Girgin, 2016).  Özellikle zorunlu eğitim kademelerinde öğrenciler ailelerinin denetimini yetersiz hissettikleri durumlarda devamsızlık yapma eğiliminde olabilmektedirler. Bu devamsızlık sonucunda da öğrencilerin başarı düzeyleri düşmektedir. (Dalkılıç, F., & Aydın, Ö. (2016).  Öğrencilerin devamsızlık bilgilerinin aileler tarafından ciddi bir şekilde takip edilmesi öğrencilerin devamsızlık yapma konusunda cesaretlerini azaltmakta bu sayede de öncelikle derse devam seviyeleri sonrasında da başarı notları yükselmektedir.

    Sistem her sabah öğrencilerin derse girmeden önce kimliklerini taratarak yoklama alıp gelmeyen öğrenci velilerine otomatik olarak bilgilendirme mesajı göndermektedir.Bu şekilde gelmeyen öğrencilerin yoklaması daha sınıfa girmeden alınmış olup veli-okul işbirliğini arttırarak öğrenci devamsızlığı azaltmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Veli okul işbirliğiyle, çocuğunu okula gönderen bir velinin evladının okula devamı, okula gidiş ve dönüşleriyle ilgili öğrenci üzerinde bir denetim oluşturulması konusunda yapılan çalışmaların (Anonim1, Anonim2, Anonim3, Anonim4, Anonim5, Anomim6, Anonim7) detaylı bir şekilde analiz edilmesive bu konuda yapılmış olan çalışmaların benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır.

    Öğrenci başarısı üzerinde bireysel zeka ve çevrenin yanında etkenlerden birinin de öğrencinin okula devamı olduğu görülmektedir.  Proje, öğrencinin okula devamı ve böylelikle öğrencilerin okula olan memnuniyetlerinin artırılması ve akademik başarılarının yükseltilmesi konusunda (Dalkılıç, F., & Aydın, Ö. (2016)  bir denetim görevi yürüterek öğrenci başarısına olumlu yönde katkı sağlaması öğrenci başarısı için büyük önem arz etmektedir.

 

 

05-01-202405-01-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 05.01.2024 - Güncelleme: 05.01.2024 09:41 - Görüntülenme: 62
  Beğen | 0  kişi beğendi